Zon, zee, strand en kangaroo

22 oktober 2013 - Coogee, Australië

Beste lezers,

6500 kilometres south-west of Dutch Harbor* gaat alles nog steeds goed. Zaterdag 12/10 was de laatste ochtend bij het hostel in Manly. Na alles te hebben ingepakt trokken Youp en ik lopend, varend en rijdend door naar Coogee Beach, waar het volgende (en huidige) hostel (http://www.surfsidebackpackers.com.au/surfside-coogee-beach/) zich bevond. Nadat we onze spullen hadden gedropt deden we de - volgens de receptionist - "half hour walk" naar Bondi Beach langs de kliffen en stranden (zie foto's Youp: http://youp.reislogger.nl/foto/nieuw-hostel-bondi/image.972346 & http://youp.reislogger.nl/foto/nieuw-hostel-bondi/image.972347). Na drie kwartier keken we op Google Maps en bleek dat het meer een "two and a half hour walk" was, dus namen we verder de bus maar. Bondi Beach was waarschijnlijk het drukste strand dat ik ooit heb gezien, maar er was nog wel plek vooraan, op het strand. Dat bleek later echter niet voor niets te zijn...

De golven waren behoorlijk hoog (Youp raakte er zijn lens kwijt) en het water was wel redelijk op temperatuur. De lucht ook trouwens (~ 32 C met zon). Toen we uit het water kwamen, zagen we dat onze handdoeken en tassen half doorweekt en meters naar achteren geschoven waren. De altijd aardige Australiërs hadden onze spullen dus van nog meer zeewater gered. Jammer genoeg waren de problemen daarmee niet verholpen, want ik had enkele waardevolle spullen in een plastic zak onder mij handdoek begraven. Na als een stel Duitsers het halve strand te hebben afgegraven, vonden we eindelijk mijn spullen. Toen was de dag alweer bijna voorbij. 's Avond nog darten gekeken en een Twents kaartspel geleerd.

Volgende dag nog steeds mooi weer. Het was zondag dus er viel weinig te doen. Hele dag naar het strand geweest en 's avonds in de stad in de buurt van Chinatown het klassieke west-Aziatische gerecht 'döner' gegeten. Daarna nog gevraagd hoe we de volgende dag het beste naar de Blue Mountains konden reizen.

De Blue Mountains (die momenteel nog steeds in brand staan) waren erg mooi. Er was toen natuurlijk nog geen brand. Maar plaatjes zeggen meer dan duizend woorden dus ik zal het kort houden. Veel gelopen. Het was redelijk hoog dus ook best fris (16 C in de schaduw, zon scheen wel), wat juist wel lekker was met het vele lopen.

Verder eigenlijk vooral werk gezocht, naar het strand geweest en van de relaxte sfeer genoten. Paar dagen geleden op het veldje bij het strand nog een barbecue gehad met wat mensen van het hostel (5$ ingelegd), waar we o.a. kangaroo hadden gegeten. Het proefde gewoon als biefstuk maar dan iets steviger. Wel lekker. Overal in Australië heb je trouwens plekken waar je gratis gebruik kunt maken van barbecues. Koekoek jonguh. http://www.youtube.com/watch?v=mAhLXdY0BDE

En er zijn natuurlijk nog de bosbranden, om heel Sydney heen. We hebben een paar dagen in de rook gezeten. Ik dacht eerst dat het mist was, maar het rook overal naar barbecue, dus... Verder hebben we er geen last van gehad.

Ten slotte hadden we gisteren nog een sollicitatiegesprek gehad, maar dat was iets met sales (deur-aan-deur), dus dat wordt hem niet.

Ik hou u verder op de hoogte. Foto's komen er ook nog bij.

P.S. Ik heb zelden internet, dus weinig tijd om te reageren enzo. Bedankt voor de reacties, leuk om te lezen.

*voor de mensen die Deadliest Catch kijken

1. Martin:
    Ha Jelmer,

Klinkt relaxed allemaal. Geniet er van!

Misschien wel beter om je lucifers weg te doen....

Groetjes van Martin, Thea en natuurlijk Wiard!
  2. Mam:
    22 oktober 2013
    Heerlijk om te lezen dat jullie van alles ondernemen. Blij dat jullie de blue mountains al gezien hebben. Inmiddels zijn jullie al vreselijk bruin geworden met dat fraaie weer daar. Het klinkt lekker ontspannen zo. Groetjes ma!
  3. Maaike smit:
    ha die Jelmer,
    Fijn om iets te horen van jou, want hier halen de bosbranden in de Blue Mountains alle journaals. Het ziet er heftig uit, maar dat zie je vast zelf ook op tv. Je reisverslag klinkt heel relaxed, nu maar hopen dat je werk vind, anders moet je in de familie fondsen gaan werven. Misschien een handeltje opzetten in kangaroobiefstuk....Veel plezier daar, groetjes, Maaike
  4. Marrit:
    Heeee broertje,
    leuk verhaaltje weer! Het is hier overigens ook heerlijk weer om te lopen, 16 graden. Zijn je melkbeentjes al wat verkleurd? ;)
    Groetjes van je computer, hij mist je.
    joeee
  5. Pa:
    Hoi Jelmer,
    Leuk verhaal weer! Je hebt de Blue Montains nog net op tijd bezocht.
    Misschien kun je nog leren surfen in Manly?! En natuurlijk succes met het zoeken naar werk daar!

Groetjes vanuit een zonnig Lissabon. Pa
  6. Gina:
    23 oktober 2013
    Hoi Jelmer,
    Geweldig wat een ervaring, hier schijnt de zon 18 graden windkracht 7, echt herfst. Wij zijn benieuwd naar je volgende verhaal en hopen dat jullie een leuke baan vinden!
    Gina en de rest.
  7. Opa en Geertje:
    24 oktober 2013
    Hoi Jelmer,toch wel bijzonder om in zo'n immens groot land wat
    te verkennen en te genieten van zee zon en strand en soms een brandlucht.Succes met jullie zoektocht naar werk.
    Komt vast goed, vooral op het platteland, denk ik.

groeten, Opa.